2 Mayıs 2012 Çarşamba

MESLEĞE GİRİŞ KOŞULLARI


Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) Okul Öncesi Öğretmenliği lisans proğramları için yeterli “Eşit Ağırlık (EA)” puanı almak Anaokulu Öğretmenliği ve Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği lisans proğramları için yeterli Sözel(SÖZ)gerekmektedir. Ayrıca Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü’nü (Lisans- Yüksek Lisans) bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlarda bu alanda öğretmenlik yapabilirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.Eğitim süresince; çocuk gelişimi psikolojisini, anatomisini ve biyolojisini, plan yapmak ve uygulamak için gerekli bilgileri öğrenir , müzik, drama, oyun konularında bilgi sahibi olur, özürlü çocukların özellikleri ve entegre eğitimi, insan ilişkileri ve psikolojisi, kurum yönetimine ilişkin dersler, çocuk sağlığı, ilkyardım, öğretim teknikleri vb. konularında kuramsal ve uygulamalı dersler verilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder